Mijn eerste ervaring met de trek Slash 9

Net na de zomer ben ik naar Oostenrijk geweest op uitnodiging van Trek Europe om al het moois voor 2012 te bekijken.

Alle landen in Europa hadden een paar dealers uitgenodigd, ik was er een van. We ontmoeten daar alle productmanagers van Trek U.S.A. en konden onze bevindingen met hen bespreken.

Ook was er gelegenheid om fietsen te testen, inclusief de Trek Session 9.9 carbon. Verder stonden er ook de fietsen van Gwinn, Moseley en Mulally.

Gary Fisher, de man die het mountainbiken heeft bedacht, was er ook; een echte icoon. Ik sprak hem in de loby van het congrescentrum en we gingen samen op pad. Gary op de Session 9.9 en ik op de Slash. Ik had namelijk een leuke downhill-trail ontdekt. We fietste/liepen omhoog en pakte omze afdaling. Ccool men” was het enige wat hij zei. ‘s Avonds hebben we samen maar een biertje gedronken.

De Slash was niet helemaal mijn maat, maar merkte wel dat hij anders was dan mijn Scratch.
Balhoofdhoek is anders, meer downhill/enduro. Ik vond hem met de huidige stuurpen wel wat kort zitten. De Session de volgende dag ook nog bereden op mijn ontdekte downhill-trail.

In Nederland terug aangekomen was ik al bezig met het team en de Slash moest daar bijkomen voor de enduroraces, helaas ten kosten van mijn Scratch 9 custom build.

In januari was het zo ver. De Slash kwam in de winkel Fietsshop Uitgeest binnen. Opgebouwd zoals ik hem in mijn hoofd had, custom build dus. Crankbrother pedalen en stuurpen 90mm, Race Face stuur en Continental X king banden op advies van Conti. Verder nog wat oranje bouten her en der.

Landgraaf / Schoorl

Dat weekend naar Landgraaf geweest en 4 uur gespeeld met deze fiets. Klimt super en daalt nog beter. Maar we hebben in Landgraaf niet echt doorgereden, meer gekeken wat de fiets deed en werkte. Echt een testrit.

Afgelopen maandag naar Schoorl geweest, samen met Nigel. Schoorl telt toch als een van de heftigere tracks in Nederland.
Ik op de Slash en Nigel op de Carbon Remedy die ook custom build is. Afmontage bijna gelijk ook XO 2x 10.

Ik merkte bij de eerste klimmetjes dat mijn Continental X kings super zijn, wat een geweldige banden zijn dit. Goede grip en lage rolweerstand. Mijn nieuwe Crankbrother Mallet 2 pedalen zijn ook geweldig in samenwerking met mijn 661 Filter schoenen. Goede grip en je klikt makkelijk in en uit. Bij de eerste afdaling ging ik meteen er vol voor.

Ik keek beneden achterom en ik was Nigel kwijt. Wat ging jij hard, zei hij… “ohh ik liet hem gewoon gaan…”. We namen wat singletracks en de Slash ging als een speer overal tussen door. De volgende afdaling was ik Nigel weer kwijt, toch raar want hij daalt op de downhills harder dan ik normaal gesproken, maar ik reed hem zo uit het wiel. En hij heeft ook niet de misselijkste fiets onder zijn kont.

Klimmen gaat zo super, voorvork laag laten staan en bewust niet naar 160mm gezet, we merkten alle twee dat de Slash een super enduro fiets zal zijn. De jongens gaan hun Trek Scratch ook ombouwen naar enduro-fiets. Er komt een Rock Shox Lyrick 2 step in, nieuwe voorvork voor 2012 en Nigel gaat met een Rock Shox Monarch plus achterdemper rijden.

Eerste indruk, ik ben zo BLIJ met deze fiets.

Be Sociable, Share!

You may also like...

1 Response

1. Tanja schreef:

Hi Hans, ik had zelf ook dezelfde blije eerste ritten, wat een fiets! Ben heel benieuwd 4 maart eerste enduro, deze fiets verdient een nog fittere rijder, dus flink aan de bak!